Աստուած օրհնէ ընկերային կեանքի բարոյական սկզբունքներուն համաձայն ապրող,
աւանդապահ Հայ ընտանինքի. հայրը, մայրը, տատիկը, պապիկը, երախաները:
ՀԱՅՐԵՐԵԳ
Ես թող շիջիմ մո՛մ օրհաս,
Դուն բորբ վառիս, բո՛ց տղաս.
-Եւ շունչովը կրակիդ՝
Ձմեռըս տաք մնայ միշտ:
Դուն բորբ վառիս, բո՛ց տղաս.
-Եւ շունչովը կրակիդ՝
Ձմեռըս տաք մնայ միշտ:
Շուք շուք մթնեմ ցայգ մ՛իբրև,
Դուն շողշողաս իբր արև.
-Եւ ճաճանչիդ փառքով պերճ՝
Յուշըս ցոլայ անցքէս վերջ:
Ես թող փլիմ օրէ օր,
Դուն բարձրանաս՝ տո՛ւն աղուոր,
-Եւ քու հասակդ իմ վրան
Դառնայ շքեղ յուշարձան:
Թօշնիմ աշուն առ աշուն,
Դուն բողբոջիս՝ նո՛ր գարուն,
Հասակ նետես կաղնօրէն,
-Եւ սաղարթիդ ներքու շէն՝
Ապրիմ երազըս վերջին...
ԺԱԳ ՅԱԿՈԲԵԱՆ
Հայրերու օր
Բարի հայրիկ իմ սիրելի,
Տօնդ է այսօր ի˜նչ հաճելի:
Արագ եկուր գործէն դուն տուն,
Քեզ կը սպասեմ աշխուժ, ժպտուն:
Դուն շողշողաս իբր արև.
-Եւ ճաճանչիդ փառքով պերճ՝
Յուշըս ցոլայ անցքէս վերջ:
Ես թող փլիմ օրէ օր,
Դուն բարձրանաս՝ տո՛ւն աղուոր,
-Եւ քու հասակդ իմ վրան
Դառնայ շքեղ յուշարձան:
Թօշնիմ աշուն առ աշուն,
Դուն բողբոջիս՝ նո՛ր գարուն,
Հասակ նետես կաղնօրէն,
-Եւ սաղարթիդ ներքու շէն՝
Ապրիմ երազըս վերջին...
ԺԱԳ ՅԱԿՈԲԵԱՆ
Հայրերու օր
Բարի հայրիկ իմ սիրելի,
Տօնդ է այսօր ի˜նչ հաճելի:
Արագ եկուր գործէն դուն տուն,
Քեզ կը սպասեմ աշխուժ, ժպտուն:
Հայրերու օր, ի˜նչ ուրախ օր,
Հայրերու օր, տարին մէկ օր,
Մեզ տայ յուշեր տարին բոլոր:
Ուրախ - զուարթ ցատկենք խաղանք
Տօնենք այսօր զուարճանանք:
Քեզի համար երգեր երգեմ,
Ցոյց տամ որ քեզ շատ կը սիրեմ
Հայրերու օր, ի˜նչ ուրախ օր,
Հայրերու օր, տարին մէկ օր,
Մեզ տայ յուշեր տարին բոլոր:
Արմիկ Փանոսեան - Ղազարեան
ՀԱՅՐՍ
Հայրս տանիքն էր մեր տան,
Մայրս թոնիրն էր լռիկ,
ներսում էինք մանկութեան,
Որպէս բերդում անառիկ:
Հայրերու օր, տարին մէկ օր,
Մեզ տայ յուշեր տարին բոլոր:
Ուրախ - զուարթ ցատկենք խաղանք
Տօնենք այսօր զուարճանանք:
Քեզի համար երգեր երգեմ,
Ցոյց տամ որ քեզ շատ կը սիրեմ
Հայրերու օր, ի˜նչ ուրախ օր,
Հայրերու օր, տարին մէկ օր,
Մեզ տայ յուշեր տարին բոլոր:
Արմիկ Փանոսեան - Ղազարեան
ՀԱՅՐՍ
Հայրս տանիքն էր մեր տան,
Մայրս թոնիրն էր լռիկ,
ներսում էինք մանկութեան,
Որպէս բերդում անառիկ:
Ձմեռ-գարուն մենք ներսում
Մինչ կ՛երգէինք անտարբեր՝
Մեր տան տանինքն էր մրսում
Դրսում՝ գլխին սեւ ամպեր...
Կայծակներ էր բռնում միշտ
Հայրս՝ տանիք-շանթարգել,
Ներս չէր թողնում հողմ ու վիշտ՝
Մեզ բիւր ցաւից կը փրկէր:
Ի՞նչ գիտնայինք մենք ներսում,
Որ հողմերում անողոք
Կուչ էր գալիս սեւ դրսում
Տանիքի պէս անբողոք:
Գղխին ամպ ու փոթորիկ...
Ու... չզգացինք յաւիտեան,
Որ դողում էր նա լռիկ,
Որ տանիքն էր նա մեր տան...
Յովհաննէս Շիրազ
Մինչ կ՛երգէինք անտարբեր՝
Մեր տան տանինքն էր մրսում
Դրսում՝ գլխին սեւ ամպեր...
Կայծակներ էր բռնում միշտ
Հայրս՝ տանիք-շանթարգել,
Ներս չէր թողնում հողմ ու վիշտ՝
Մեզ բիւր ցաւից կը փրկէր:
Ի՞նչ գիտնայինք մենք ներսում,
Որ հողմերում անողոք
Կուչ էր գալիս սեւ դրսում
Տանիքի պէս անբողոք:
Գղխին ամպ ու փոթորիկ...
Ու... չզգացինք յաւիտեան,
Որ դողում էր նա լռիկ,
Որ տանիքն էր նա մեր տան...
Յովհաննէս Շիրազ
«Ան
մարդը որ անզօր է հայրական պարտականութիւնները կատարելու մէջ, ինքզինք
յանցաւոր պէտք է զգայ հայր դառնալով. ան իր այս աններելի թերացումէն կրած
վշտի դառնութեանց մէջ պիտի մնայ անմխիթար:»
Արժ. Սարգիս Աւագ Քհնյ. Անտրէասեան
ՀԱՅՐՍ
Թռչունի գաղջ հայեացքին մէջ
Կ՛արթննար.
Օրուան բոսոր ծաղիկներուն
Հազար ու մէկ լուսամուտներ
Բանալու...
Արժ. Սարգիս Աւագ Քհնյ. Անտրէասեան
ՀԱՅՐՍ
Թռչունի գաղջ հայեացքին մէջ
Կ՛արթննար.
Օրուան բոսոր ծաղիկներուն
Հազար ու մէկ լուսամուտներ
Բանալու...
Ու ցայգամերձ փողոցներու լռութեամբ,
Կ՛ունկընդրէի
Ծեր աքաղաղն,
Որ որբացած հրեշտակներ աչքերուն՝
Կը ձայնագրէր,
Թէ արեգակն ամենարդար
Հօրս կիզուած ափերո՛ւն մէջ
Կը ծագէր...
Իր ստուերով,
Կը հանդերձէր
Դաշտերուն մերկ տարածութիւնն օրն ի բուն,
Որ մայրամուտն
Երբ տունէ տուն դատարկէր
Կախարդանքն իր ցորենահա ափերուն,
Թռչուններ կուշտ՝
Հա՛ցն օրհներգեն
Երդիքներու արևախանձ քիւերուն:
Ու երբ յոգնած
Փակեց աչքերն,
Իր ափերուն գմբէթային հեքիաթներէն՝
Դեռ կ՛առկայծէր
Նշո՜յլ մը լոյս,
Մեր աղօթքին
Հանապազօրեայ բառերն լուսաւորելու...
Մատնեմատին,
Վաղնջական լիալուսնի շողը վրան՝
Լռութիւն էր մատանին:
Իր շուրթերուն հեռուներէն,
Համբոյրի պէս հոն ամփոփուած՝
Մօրս շշուկն ամէն րոպէ
Կը յօրինէր
Սրտիս տրոփն առաջին...:
ՓԱՆՈՍ ՃԵՐԱՆԵԱՆ
ՀԱՅՐՍ
Կը գար հայրս Շիրակի հովերի հետ իրիկուայ,
Կը շողշողար բահն ուսին՝ սարից իջնող լուսնի պէս,
Կը գար հայրս, կը յիշեմ երազի պէս երէկուայ,
Կարծես աշխարհն էր մտնում մեր խրճիթի դռնով ներս...
Կ՛ունկընդրէի
Ծեր աքաղաղն,
Որ որբացած հրեշտակներ աչքերուն՝
Կը ձայնագրէր,
Թէ արեգակն ամենարդար
Հօրս կիզուած ափերո՛ւն մէջ
Կը ծագէր...
Իր ստուերով,
Կը հանդերձէր
Դաշտերուն մերկ տարածութիւնն օրն ի բուն,
Որ մայրամուտն
Երբ տունէ տուն դատարկէր
Կախարդանքն իր ցորենահա ափերուն,
Թռչուններ կուշտ՝
Հա՛ցն օրհներգեն
Երդիքներու արևախանձ քիւերուն:
Ու երբ յոգնած
Փակեց աչքերն,
Իր ափերուն գմբէթային հեքիաթներէն՝
Դեռ կ՛առկայծէր
Նշո՜յլ մը լոյս,
Մեր աղօթքին
Հանապազօրեայ բառերն լուսաւորելու...
Մատնեմատին,
Վաղնջական լիալուսնի շողը վրան՝
Լռութիւն էր մատանին:
Իր շուրթերուն հեռուներէն,
Համբոյրի պէս հոն ամփոփուած՝
Մօրս շշուկն ամէն րոպէ
Կը յօրինէր
Սրտիս տրոփն առաջին...:
ՓԱՆՈՍ ՃԵՐԱՆԵԱՆ
ՀԱՅՐՍ
Կը գար հայրս Շիրակի հովերի հետ իրիկուայ,
Կը շողշողար բահն ուսին՝ սարից իջնող լուսնի պէս,
Կը գար հայրս, կը յիշեմ երազի պէս երէկուայ,
Կարծես աշխարհն էր մտնում մեր խրճիթի դռնով ներս...
Կը գար բոլոր Շիրակի բոստանների բոյրերով,
Կը շողշողար բահն ուսին՝ մեր տան ոսկի յոյսի պէս,
Եւ ինձ կ՛առներ ուսերին, ու խրճիթում զնգալով
Իմ թոթովանքն էր թռչում՝ «հայրի՛կ ուսիդ բահն եմ ես»...
Բոստաններից միշտ կը գար՝ տու բերելով բոյրն հողի,
Ու ես գիրկը կ՛ընկնէի՝ կը սուզուէի ողջ գիշեր,
Համեմների մարգերը ու մարգերը թարխունի
Մանուկ սիրտս հէքեաթի դրախտներում կը շրջէր...
Կը գար հայրս ու բոյրով եաշտերը մեզ կը բերէր,
Էլ չէի մօրս հաւատայ թէ՝ ախ չունենք մենք բոսդան,
Թէ՝ ուրիշի ջրւորն էր ամպի նման հայրս ծեր,
Կը գար հայրս, կը յիշեմ, ու մանկան պէս դեռ կու լամ:
ՅՈՎՀԱՆՆԷՍ ՇԻՐԱԶ
Հ Ա Յ Ր Ը
Հայրը պատուական, իր ընտանիքին,
Պէտք է որ ըլլայ զարդը երդիքին,
Սեղանը բարի օրուան յոգնութեամբ,
Արդար պտուղն է իր բարօրութեամբ:
Կը շողշողար բահն ուսին՝ մեր տան ոսկի յոյսի պէս,
Եւ ինձ կ՛առներ ուսերին, ու խրճիթում զնգալով
Իմ թոթովանքն էր թռչում՝ «հայրի՛կ ուսիդ բահն եմ ես»...
Բոստաններից միշտ կը գար՝ տու բերելով բոյրն հողի,
Ու ես գիրկը կ՛ընկնէի՝ կը սուզուէի ողջ գիշեր,
Համեմների մարգերը ու մարգերը թարխունի
Մանուկ սիրտս հէքեաթի դրախտներում կը շրջէր...
Կը գար հայրս ու բոյրով եաշտերը մեզ կը բերէր,
Էլ չէի մօրս հաւատայ թէ՝ ախ չունենք մենք բոսդան,
Թէ՝ ուրիշի ջրւորն էր ամպի նման հայրս ծեր,
Կը գար հայրս, կը յիշեմ, ու մանկան պէս դեռ կու լամ:
ՅՈՎՀԱՆՆԷՍ ՇԻՐԱԶ
Հ Ա Յ Ր Ը
Հայրը պատուական, իր ընտանիքին,
Պէտք է որ ըլլայ զարդը երդիքին,
Սեղանը բարի օրուան յոգնութեամբ,
Արդար պտուղն է իր բարօրութեամբ:
Հայրը պատուական, իր ընտանիքին,
Պէտք է որ ըլլայ գանկը երդիքին,
Ան հոգերն, հրճուանք, կ՛ապրի միասին
Զաւակներուն հետ, յոյզերով անգին...:
Հայրը պատուական, իր ընտանիքին,
Պէտք է որ ըլլայ վարդը երդիքին,
Հայր ու մայր երկու նուիրեալ նմոյշ,
Հիմերն են տանը, կեանքի մը անուշ...:
Սեղանը առանց մօրը ու հօրը,
Անհամ ու անլի է կերակուրը...
Զրկել հայրիկը տանը երդիքնէն,
Մեղքն է մեծագոյն, հեռու բարիքէն...:
Ապրի՛ հայրիկը տանը երդիքին,
Քանի փրկարար սիւնն՝ ընտանիքին,
Մի քանդէ՛ք տունը, անոր պակասով,
Սեղանը չըլլայ տխրամած ու սով...:
Հայրը պատուական, իր ընտանիքին,
Պէտք է որ ըլլայ կամքը երդիքին,
Ան օրինակը իր շաւիղներուն,
Որոնք պիտ՛ պահեն հարազատ անուն...:
Ծեր հայրն ալ նեցուկ իր զաւակներով,
Մենք, և բոլորս կը պարծինք անով,
Յարգանք հայրիկին, փարքը երդիքին,
Յոգնա՜ծ, պարտասա՜ծ, անոր քրտինքին...:
Գիշերին լո՜յսն է հայրիկը տունին,
Ա՜խ ինչ տխուր է, անոնք որ չ՛ունին...
Որբ ըլլալ հօրմէ, հարազատ մօրմէ,
Թախիծը սրտիդ, մե՜ծ տարապանք չէ...:
ՎԱՀՐԱՄ ԾՈՒԼԻԿԵԱՆ
ՀԱՅՐՈՒԹԵԱՆ ՆՈՒԻՐԱԿԱՆՈՒԹԻՒՆԸ
Մարդկային կեանքը իր խորհրդաւոր կազմուածքով իր մէջ կը ներգրաւէ այնպիսի նկարագիրներ, որոնք իսկապէս կշիռք մը ու բարոյական պատկեր մը կը պարգեւեն անոր:
Ծնողքի հասկացողութիւնը կեանքի առաջին իսկ օրերէն, տիրական ներկայութիւն եղած է պատմութեան մէջ: Հոգատարութեան, ապահովութեան եւ սիրոյ կեդրոն մըն է ընտանիքը որ կը բաղկանայ ծնողներէ ու զաւակներէ:
Ամէնէն նուիրական հաստատութիւնը մարդուն համար ընտանիքն է, եւ հարկ է որ այդպէս ըլլայ: Ընտանիքը եւս ունի իր նուիրապետական կառուցուածքը, զոր ինքնին ընկերութիւն մըն է, զայն առաջնորդող հօր եւ մօր տիպարներով, անոնց հսկողութեան եւ իմաստուն ղեկավարման ներքեւ:
Ընտանիքը իր գաղափարաբանութեամբ շատ խոր ու բարձրագոյն աստիճան յարգանքի արժանի միջավայր մըն է, որուն երդիկին ներքեւ սերունդներ ծիլ կ՛առնեն, կը ճիւղաւորուին եւ կ՛արմատաւորուին: Անոնց առընթեր, անոնք կը դաստիարակուին, կ՛ուռճանան բարոյական եւ մարդկային սկզբունքներով, կրօնական ու ազգային ժառանգութեամբ, որոնք անմասն մէկ բաժինն են այս կեանքին:
Հայրութեան մասին խօսելով կամ անոր մեծութեան մասին խորհելով, ինքնաբերաբար կը խօսինք ընտանիքի մասին: Ընտանիքը կը հիմնադրուի հօր ու մօր ներկայութեամբ եւ անոնց որոշումով: Հայրութիւնը ինքնին խորհուրդ մըն է, զոր հայրութեամբ կ՛ըմբռնուի, հասկացողութեան կու գայ, կը լիցքաւորուի եւ առաւել կը հասուննայ անձի մը համար, ինչպէս է պարագան մայրութեան:
Հայրութիւնը, պաշտօնէ մը կամ տիտղոսէ մը աւելի պատասխանատուութիւն է, նուիրում ու հաւատարմութիւն: Բարձրագոյն աստիճանի գիտակցութիւն, եւ մնայուն օրինակի դերակատարութիւն ընտանիքէն ներս:
Տիեզերքի երեսին չկայ ոեւէ հայր, որ ինքզինք կրնայ զերծ նկատել այս պարտաւորութիւններէն, որովհետեւ հայրութիւնը իր էական հասկացողութեամբ, կը տարածուի բոլոր հայրերուն վրայ ու բոլոր հայրերուն համար:
Կարեւոր չէ թէ այսօր կրնանք նաեւ հակառակ տիպարներ տեսնել մեր չորսդին, սակայն անոնք միայն դժբախտութիւններ են, որոնք երբեք չեն կրնար խաթարել հայրութեան նուիրականութիւնն ու գուցէ սրբութիւնը:
Հօր մը տիրական ներկայութիւնը իր ընտանիքի գլխուն, որպէս հոգատար ու խնամակալ, աշխատասէր ու նուիրեալ էակ, կրնան արդարացնել իր հայրութիւնը, այլապէս ան կը դառնայ պարզապէս ներկայութիւն եւ անօրինակելի անհատականութիւն:
Հայ ժողովուրդի մօտ հայրութիւնը վաղուց արդէն նուիրականացած իրողութիւն է, որովհետեւ մեր կեանքին մէջ մեծ դեր ունեցած են եւ ունին մեր հայրերը, որոնք իրենց ընտանիքներուն եւ անկէ դուրս համայնական մեր մեծ ընտանիքներուն մէջ իրենց վիթխարի դերը ունին:
Մեր հայրերը ուղղակի եւ գործնական ներշնչում են մեր ընտանիքներէն ներս, լաւագոյն տիպար ու վստահելի յենարան մեր մայրերուն նման: Պատմութեան էջերը երբ անգամ մը եւս թերթատենք, հոն պիտի տեսնեք, թէ հայ հայրերը ինչ տեսակ նկարագրի տէր մարդիկ եղած են, որոնց համար իրենց ընտանիքը անգերազանցելի եւ մաքրամաքուր կառոյց է:
Պէտք է որ ըլլայ գանկը երդիքին,
Ան հոգերն, հրճուանք, կ՛ապրի միասին
Զաւակներուն հետ, յոյզերով անգին...:
Հայրը պատուական, իր ընտանիքին,
Պէտք է որ ըլլայ վարդը երդիքին,
Հայր ու մայր երկու նուիրեալ նմոյշ,
Հիմերն են տանը, կեանքի մը անուշ...:
Սեղանը առանց մօրը ու հօրը,
Անհամ ու անլի է կերակուրը...
Զրկել հայրիկը տանը երդիքնէն,
Մեղքն է մեծագոյն, հեռու բարիքէն...:
Ապրի՛ հայրիկը տանը երդիքին,
Քանի փրկարար սիւնն՝ ընտանիքին,
Մի քանդէ՛ք տունը, անոր պակասով,
Սեղանը չըլլայ տխրամած ու սով...:
Հայրը պատուական, իր ընտանիքին,
Պէտք է որ ըլլայ կամքը երդիքին,
Ան օրինակը իր շաւիղներուն,
Որոնք պիտ՛ պահեն հարազատ անուն...:
Ծեր հայրն ալ նեցուկ իր զաւակներով,
Մենք, և բոլորս կը պարծինք անով,
Յարգանք հայրիկին, փարքը երդիքին,
Յոգնա՜ծ, պարտասա՜ծ, անոր քրտինքին...:
Գիշերին լո՜յսն է հայրիկը տունին,
Ա՜խ ինչ տխուր է, անոնք որ չ՛ունին...
Որբ ըլլալ հօրմէ, հարազատ մօրմէ,
Թախիծը սրտիդ, մե՜ծ տարապանք չէ...:
ՎԱՀՐԱՄ ԾՈՒԼԻԿԵԱՆ
ՀԱՅՐՈՒԹԵԱՆ ՆՈՒԻՐԱԿԱՆՈՒԹԻՒՆԸ
Մարդկային կեանքը իր խորհրդաւոր կազմուածքով իր մէջ կը ներգրաւէ այնպիսի նկարագիրներ, որոնք իսկապէս կշիռք մը ու բարոյական պատկեր մը կը պարգեւեն անոր:
Ծնողքի հասկացողութիւնը կեանքի առաջին իսկ օրերէն, տիրական ներկայութիւն եղած է պատմութեան մէջ: Հոգատարութեան, ապահովութեան եւ սիրոյ կեդրոն մըն է ընտանիքը որ կը բաղկանայ ծնողներէ ու զաւակներէ:
Ամէնէն նուիրական հաստատութիւնը մարդուն համար ընտանիքն է, եւ հարկ է որ այդպէս ըլլայ: Ընտանիքը եւս ունի իր նուիրապետական կառուցուածքը, զոր ինքնին ընկերութիւն մըն է, զայն առաջնորդող հօր եւ մօր տիպարներով, անոնց հսկողութեան եւ իմաստուն ղեկավարման ներքեւ:
Ընտանիքը իր գաղափարաբանութեամբ շատ խոր ու բարձրագոյն աստիճան յարգանքի արժանի միջավայր մըն է, որուն երդիկին ներքեւ սերունդներ ծիլ կ՛առնեն, կը ճիւղաւորուին եւ կ՛արմատաւորուին: Անոնց առընթեր, անոնք կը դաստիարակուին, կ՛ուռճանան բարոյական եւ մարդկային սկզբունքներով, կրօնական ու ազգային ժառանգութեամբ, որոնք անմասն մէկ բաժինն են այս կեանքին:
Հայրութեան մասին խօսելով կամ անոր մեծութեան մասին խորհելով, ինքնաբերաբար կը խօսինք ընտանիքի մասին: Ընտանիքը կը հիմնադրուի հօր ու մօր ներկայութեամբ եւ անոնց որոշումով: Հայրութիւնը ինքնին խորհուրդ մըն է, զոր հայրութեամբ կ՛ըմբռնուի, հասկացողութեան կու գայ, կը լիցքաւորուի եւ առաւել կը հասուննայ անձի մը համար, ինչպէս է պարագան մայրութեան:
Հայրութիւնը, պաշտօնէ մը կամ տիտղոսէ մը աւելի պատասխանատուութիւն է, նուիրում ու հաւատարմութիւն: Բարձրագոյն աստիճանի գիտակցութիւն, եւ մնայուն օրինակի դերակատարութիւն ընտանիքէն ներս:
Տիեզերքի երեսին չկայ ոեւէ հայր, որ ինքզինք կրնայ զերծ նկատել այս պարտաւորութիւններէն, որովհետեւ հայրութիւնը իր էական հասկացողութեամբ, կը տարածուի բոլոր հայրերուն վրայ ու բոլոր հայրերուն համար:
Կարեւոր չէ թէ այսօր կրնանք նաեւ հակառակ տիպարներ տեսնել մեր չորսդին, սակայն անոնք միայն դժբախտութիւններ են, որոնք երբեք չեն կրնար խաթարել հայրութեան նուիրականութիւնն ու գուցէ սրբութիւնը:
Հօր մը տիրական ներկայութիւնը իր ընտանիքի գլխուն, որպէս հոգատար ու խնամակալ, աշխատասէր ու նուիրեալ էակ, կրնան արդարացնել իր հայրութիւնը, այլապէս ան կը դառնայ պարզապէս ներկայութիւն եւ անօրինակելի անհատականութիւն:
Հայ ժողովուրդի մօտ հայրութիւնը վաղուց արդէն նուիրականացած իրողութիւն է, որովհետեւ մեր կեանքին մէջ մեծ դեր ունեցած են եւ ունին մեր հայրերը, որոնք իրենց ընտանիքներուն եւ անկէ դուրս համայնական մեր մեծ ընտանիքներուն մէջ իրենց վիթխարի դերը ունին:
Մեր հայրերը ուղղակի եւ գործնական ներշնչում են մեր ընտանիքներէն ներս, լաւագոյն տիպար ու վստահելի յենարան մեր մայրերուն նման: Պատմութեան էջերը երբ անգամ մը եւս թերթատենք, հոն պիտի տեսնեք, թէ հայ հայրերը ինչ տեսակ նկարագրի տէր մարդիկ եղած են, որոնց համար իրենց ընտանիքը անգերազանցելի եւ մաքրամաքուր կառոյց է:
Ճիշտ այդ պատճառով, թշնամիները առաջին հերթին մեր հայրերուն
վնաս հասցուցին, զանոնք անհետացուցին, հեռու քշեցին իրենց
տուներէն ու ընտանիքներէն, զիրենք զրկելով իրենց հայրական
կոչումէն, որպէսզի շատ աւելի դիւրաւ կարենային ոչնչացնել մեր
անմեղ մայրերը, քոյրերն ու եղբայրները: Սակայն այդ
ծրագիրը երբեք ալ չյաջողեցաւ, որովհետեւ մեր հայրերուն թողած
աւանդը, անոնց օրինակն ու բարձրագոյն տիպարը փոխանցուեցաւ
մեր ընտանիքներու անդամներուն, որոնք արիաբար շարունակեցին
ապրիլ, գոյատեւել եւ հայրերուն յիշատակը յաւերժացնել:
Հայ հայրերուն ու մայրերուն չարչարանքն ու նահատակութիւնը նոր
աւիշով զարդարեց իրենց ընտանիքները, որոնք աշխարհով բոլոր
ներկայութիւն ցոյց տուին ու իրենց ծնողաց դաստիարակութեան հիման
վրայ սերունդներ կերտեցին:
Ուրեմն այսօր եւս մեր ներկայ ընկերութեանց ճգնաժամային պահերուն, նոյն գիտակցութիւնը կը պահանջուի հայ ընտանիքներէն, ըլլալու գիտակից, նուիրեալ, ընտանիքը սիրող ու ամէն միջոցի դիմող, այդ ընտանիքի ամուր գոյութեան, շարունակութեան ու բեղմնաւորման ի խնդիր:
Ընտանիք կազմելը արժէք մըն է, սակայն այդ ընտանիքը պահելը պատիւ, արժանիք, նուիրական առաքելութիւն եւ օրհնութիւն է: Ուստի ոեւէ անհատ իրաւասու չէ զայն քայքայելու, այլապէս այդ առաքելութիւնը զուրկ կ՛ըլլայ բարոյական արժէքէ, մարդկային չափանիշներէ, Աստուածային օրհնութենէ եւ կը ծառայէ միայն այլոց վատ օրինակ հանդիսանալու եւ այս աշխարհի խաղաղութիւնը խանգարելու:
Որքան ալ որ խառնուինք օտար ընկերութիւններու եւ օտարամուտ եւ ինչու չէ շատ յաճախ քանդիչ ու քայքայիչ միջավայրերու, որպէս հայ ազգի զաւակներ պարտաւոր ենք պահել մեր դարաւոր ժառանգութիւնները, որոնց կարգին է ընտանիքի կազմութիւնը, անոր պահպանութիւնն ու անշարժութիւնը, այլապէս չենք կրնար կոչուիլ արժանաւոր զաւակներ այս դարաւոր ու անգերազանցելի ուժ ունեցող ազգին` Հայկազնեան ազգին:
Ողջ ու առողջ մնան բոլոր հայրերը, եւ անոնց լաւ, բարի, ազնիւ ու քաջ օրինակը խթան հանդիսանայ գալիք սերունդներուն:
ԳԱՐԵԳԻՆ ՔԱՀԱՆԱՅ ՊԵՏՈՒՐԵԱՆ
Ուրեմն այսօր եւս մեր ներկայ ընկերութեանց ճգնաժամային պահերուն, նոյն գիտակցութիւնը կը պահանջուի հայ ընտանիքներէն, ըլլալու գիտակից, նուիրեալ, ընտանիքը սիրող ու ամէն միջոցի դիմող, այդ ընտանիքի ամուր գոյութեան, շարունակութեան ու բեղմնաւորման ի խնդիր:
Ընտանիք կազմելը արժէք մըն է, սակայն այդ ընտանիքը պահելը պատիւ, արժանիք, նուիրական առաքելութիւն եւ օրհնութիւն է: Ուստի ոեւէ անհատ իրաւասու չէ զայն քայքայելու, այլապէս այդ առաքելութիւնը զուրկ կ՛ըլլայ բարոյական արժէքէ, մարդկային չափանիշներէ, Աստուածային օրհնութենէ եւ կը ծառայէ միայն այլոց վատ օրինակ հանդիսանալու եւ այս աշխարհի խաղաղութիւնը խանգարելու:
Որքան ալ որ խառնուինք օտար ընկերութիւններու եւ օտարամուտ եւ ինչու չէ շատ յաճախ քանդիչ ու քայքայիչ միջավայրերու, որպէս հայ ազգի զաւակներ պարտաւոր ենք պահել մեր դարաւոր ժառանգութիւնները, որոնց կարգին է ընտանիքի կազմութիւնը, անոր պահպանութիւնն ու անշարժութիւնը, այլապէս չենք կրնար կոչուիլ արժանաւոր զաւակներ այս դարաւոր ու անգերազանցելի ուժ ունեցող ազգին` Հայկազնեան ազգին:
Ողջ ու առողջ մնան բոլոր հայրերը, եւ անոնց լաւ, բարի, ազնիւ ու քաջ օրինակը խթան հանդիսանայ գալիք սերունդներուն:
ԳԱՐԵԳԻՆ ՔԱՀԱՆԱՅ ՊԵՏՈՒՐԵԱՆ